מראה להוראה", מפגש מורים מובילים התקיים ב-24 לאפריל, 2018, בבית הספר קשת, בירושלים. במרכז הכנס עמדו סדנאות בהנחיית המורים המובילים שסיימו את שנת ההכשרה הראשונה במסגרת "מהלך השקפה" של מלמדים ולומדים, המרכז לפיתוח מקצועי במכון כרם. קירות בית הספר קושטו בפוסטרים שהציגו תיאור קצר של הנושאים השונים של קהילות הלמידה. את הכנס, שהשתתפו בו כ- 350 אנשי חינוך, פתח מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני. הרצאתו הקצרה של גל פישר, מנהל תחום החינוך ביד הנדיב, הקרן התומכת בפרויקט, עסקה בקשר בין מסוגלות עצמית של מורים לבין מסוגלות קולקטיבית.

לאחר ההרצאה התקיימו חמש עשרה סדנאות בהנחיית המורים המובילים. בתשע מהסדנאות שבהן השתתפו מורות ומורים ממערב וממזרח העיר התקיים תרגום סימולטני לעברית ולערבית. הסדנאות עסקו בשלושה תחומים:

  1. השפעת העבודה הנעשית בקהילת הלמידה בבית הספר על ההוראה בכיתות.
  2. הערכת תהליכי הלמידה הנעשים בקהילות.
  3. השפעת הקהילה על בית הספר.

    תערוכת הפוסטרים בכנס. צילום: שרון עמית

"זאת הייתה חוויה משמעותית" מספרת ד"ר הלה ברגר, המנחה את התכנית 'מהלך השקפה- מורים מובילים', "נעשה כאן מהלך שמעצים את המורים המובילים, שהם אלו שהעבירו את הסדנאות. היה מרגש לראות איך הם מנחים את הקבוצות בצורה מקצועית,  המלווה בהרבה חשיבה ותכנון. הם הראו יכולות מדהימות של ניהול דיון. בעיני היה מרגש גם לראות את המגוון האנושי הירושלמי של ערבים ויהודים – דתיים וחילוניים, את התערובת של העברית והערבית וכולם יושבים ביחד ולומדים. אחת המורות סיכמה את המפגש הזה בצורה קולעת כשהיא אמרה 'למדנו שאנחנו אותו דבר ומעסיקות אותנו אותן הבעיות'".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.