אחת התכניות של המרכז לפיתוח מקצועי במכון כרם היא "מהלך השקפה – מורים מובילים" – מורים המנחים תהליכי למידת עמיתים בבית הספר לשם שיפור ההוראה והלמידה. זהו מהלך ארצי שמוביל משרד החינוך, ובירושלים מכון כרם נבחר להיות הגוף האקדמי המלווה את התכנית. בשנת הלימודים תשע"ח פועלים במסגרת המהלך במחוז מנח"י 60 מורים המובילים קהילות למידה בית-ספריות בכ-30 בתי ספר.

הלה ברגר. צילום: שרון עמית

מעבר להיותו מהפכני מבחינת התפיסה של פיתוח מקצועי, התכנית בירושלים מהווה גם ערוץ של למידה משותפת למורות ומורים ממערב וממזרח העיר. הלה ברגר, המנחה את התכנית זו השנה השנייה, מסבירה כי בירושלים יש היבט ייחודי להכשרה שכן צריך לתת מענה לקבוצה דו-לשונית ורב-תרבותית. אין בהכשרות הפרדה בין מגזרים, שכבות גיל או מקצוע הוראה, ויושבים בהן מורות ומורים ממזרח וממערב העיר ומשתלמים ביחד. בתחילת כל מפגש המשתתפים מצטיידים באוזניות כדי להאזין לתרגום שנעשה על ידי מתרגמת לעברית או לערבית.

"המהלך מיועד להקים ולהפעיל קהילות למידה מקצועיות של מורות ומורים עמיתים", מספרת ברגר, "קהילות המורים לומדות יחד סוגיות בהוראה ולמידה המעסיקות אותן, באמצעות ניתוח העשייה החינוכית בכיתות. זאת הזדמנות נהדרת להתפתחות מקצועית-אישית ולאפשרות מעשית לכל מורה לממש רעיון שיש לה ביחד עם צוות המורים בבית הספר. כך מיישמים חדשנות פדגוגית בעזרת למידת עמיתים".

איך מתקיימת ההכשרה?

"במהלך שנת הלימודים מתקיימים 13 מפגשי למידה המיועדים להכשיר את המשתתפים להנחות ולהוביל את קהילת המורים בבית ספרם. בנוסף לכך יש ליווי פרטני לכל מורה. אנחנו מפרסמים בחודש מרץ קול קורא לכל המורים בעיר באופן ישיר ולכל המנהלים, וכל מורה עם מעל חמש שנות ותק יכול להגיש מועמדות. כמובן שצריך את המחויבות וההמלצה של מנהל בית הספר.  מורות ומורים שיש להם רצון ויכולת להוביל קבוצה של מורים עמיתים, לעבוד בצוות ובמקביל ללמוד ממורים אחרים והכי חשוב -תשוקה להשפיע ולשנות, מוזמנים להגיש מועמדות".

להגשת מועמדות – קישור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.