[fusion_builder_container background_color="" background_image="" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" background_repeat="no-repeat" background_position="left top" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_webm="" video_mp4="" video_ogv="" video_preview_image="" overlay_color="" video_mute="yes" video_loop="yes" fade="no" border_color="" border_style="solid" padding_top="20px" padding_bottom="20px" padding_left="20px" padding_right="20px" hundred_percent="no" equal_height_columns="no" hide_on_mobile="no" menu_anchor="" class="" id="" type="legacy" border_sizes_top="0px" border_sizes_bottom="0px" border_sizes_left="0px" border_sizes_right="0px"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" background_position="left top" background_color="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none" last="true" hover_type="none" link="" border_position="all" align_self="flex-start" border_sizes_top="" border_sizes_bottom="" border_sizes_left="" border_sizes_right="" first="true"][fusion_title size="1" content_align="center" style_type="default" sep_color="" margin_top="" margin_bottom="" class="" id=""]הרחבת דעת[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" content_alignment_medium="" content_alignment_small="" content_alignment="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" sticky_display="normal,sticky" class="" id="" font_size="" fusion_font_family_text_font="" fusion_font_variant_text_font="" line_height="" letter_spacing="" text_color="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]

מסורת בעידן המודרני: חכמי המזרח בדורות האחרונים | עדיאל כהן

יום א' 09:30-11:00, סמסטר א'

*הקורס מיועד לתלמידי אשכולות שנה א

במסגרת הקורס נערוך היכרות עם שורת חכמים מן המזרח שפעלו במרוקו, עיראק, ג'רבה, תימן וישראל במאות השנים האחרונות. נעסוק בטקסטים מתוך יצירתם המודפסת המשתייכים לז'אנרים ספרותיים שונים: תשובה הלכתית, פיוט, דרוש אגדי, או פירוש למקרא. דרך העיון ביצירתם נתחקה אחר עמדתם לנוכח האתגרים שהציבו בפניהם המודרנה והחילון. נבקש להשוותם לחכמים בני הזמן בארצות אשכנז, ולבחון את הרלוונטיות של דבריהם לדורנו. נשאל האם ובאיזה אופן הם מכוננים תודעה מסורתית שהיא מעבר לחלוקה הבינארית השגורה שבין דתיים וחילוניים, ועשויה להיות אופציה ממשית עבור יהודים ישראלים בימינו.

"העם הנבחר": עיון ביקורתי בגלגולי הרעיון התנ"כי | דרור בונדי

יום א' 09:30-11:00, סמסטר ב'

"העם הנבחר" הוא מונח רווח ורב-עוצמה ואחד מיסודותיו החשובים של הנרטיב התנ"כי. בקורס נפגוש את מגוון המשמעויות שהמונח "העם הנבחר", פשט ולבש לאורך ההיסטוריה היהודית. נעיין במקורותיו התנ"כיים, ובפרשנות שניתנה להם לאורך הדורות, בדגש על הפולמוס סביבו בין הוגי הציונות למבקריה.

בית מדרש אשכולות: צדק וצדקה | עדיאל כהן

יום א', 11:30-13:00, סמסטר א'

*קורס מיועד לתלמידי אשכולות שנה ב

במסגרת לימודי בית המדרש אשכולות בשנת תשפ"ב נלמד את 'מסכת צדקה' – דפים ז – יא במסכת בבא בתרא. בדפים אלו נפרשת לנגד עינינו תורת הצדקה של חז"ל. כדרכו של הדיון התלמודי ארוגות כאן מסורות הלכתיות ואגדיות ונדונים בהם בין השאר: היבטים של צדק חלוקתי, חלוקת נטל המס, עדיפויות בחלוקת צדקה ועוד. אנו נבקש לקרוא במסכת צדקה ונעמיק בנושאים הנדונים בה גם לאור דבריהם של פרשנים מאוחרים חלקם מקרב חכמי יהדות המזרח בדורות האחרונים. תוך כדי הלימוד יירכשו גם מיומנויות יסוד בלימודה של הספרות התלמודית.     

בית מדרש אשכולות: מעגל השנה | ד"ר דרור בונדי

יום א', 11:30-13:00, סמסטר ב'

*הקורס מיועד לתלמידי אשכולות שנה ב

מערש הולדתה הקדישה היהדות תשומת לב מיוחדת למאורעות הזמן וללוח השנה. בניגוד לחברה החקלאית האלילית שהקדישה את מועדי השנה לאלי עונות הטבע, הדגישה היהדות את משמעותם ההיסטורית של החגים. הדגשה זו הוסיפה ציר לינארי למשמעות החגים, בצדו של מעגל השנה. ציר זה אפשר התפתחות מתמדת במשמעות החגים, כמו גם מאבק מתמיד על פרשנותם. בקורס נפגוש את חגי ישראל ונבחן את מגוון המשמעויות שניתנו להם מאז הולדת היהדות ועד ימינו אלו. בקורס יושם דגש על הרלבנטיות של החגים השונים לעיצוב הזהות היהודית בישראל, והוא ישלב קריאה צמודה בטקסטים ומתודות למידה בית מדרשיות.

נוצרים בארץ- טקסט, מסורת וקהילה | חנה בנדקובסקי

יום א' 11:30-13:00, קורס שנתי

בירושלים עיר של כמעט מיליון תושבים, פחות משני אחוזים הם נוצרים, אך קו הרקיע של מרכז העיר משובץ במגדלי פעמונים. מי הם הנוצרים בארץ? הקורס יעסוק בהיבטים היסטוריים ואקטואליים של הנוצרים והנצרות בארץ ישראל, ביחסיהם עם היהודים והמוסלמים  לאורך ההיסטוריה, במסורות ובמנהגים, באמנות, עולם הנזירות, עליה לרגל, חגים, מוסדות ובשאלות של דמוגרפיה וזהות. כמו כן   נתייחס לעולם המוסלמי הצומח לצד הנוצרי, מקורותיו, כתבי הקודש, העולם הדתי והתרבותי המתפתח במזרח התיכון ויחסי הגומלין שלו עם הדתות האברהמיות האחרות. במהלך  הקורס נבחן מתודות שונות ללימוד על קהילות, דרך מפגשים, סיור, לימוד טקסטים, והרצאות אורחים. נעסוק בסוגיות אקטואליות והשוואתיות ובאתגרים בעיסוק בנצרות בבתי ספר, והמסגרות בהן הנושא עולה במערכת החינוך. הקורס מתקיים בשיתוף עם מרכז רוסינג לחינוך ודיאלוג.

תולדות האמנות: מבט מקרוב, מבט מרחוק | ד"ר חוה שורץ

יום א' 14:00-15:30 , סמסטר א'

יופי, פולחן ואמונה, ביטוי לרחשי הלב ולנשגב; תעמולה, מחאה, חיקוי המציאות, שינוי המציאות, מדע… האמנות במגוון צורותיה נגעה בכל אלה. בקורס נפסע בצעדים קטנים אל תוככי יצירות אמנות מן העת העתיקה ועד המודרנה ובצעדים גדולים יותר על פני הזמן והמרחב של תולדות האמנות, תוך מבט על ההקשרים התרבותיים, האישיים, החברתיים, הפוליטיים והרעיוניים של יצירות האמנות.

ישראל במצרים: עלילות יוסף | דוד כהן צמח

יום א', 14:00-15:30 , סמסטר א'

סיפור יוסף מהווה קרש קפיצה לירידת ישראל למצרים ולתהליך השתעבדותם שם. כנגד זאת אישיותו של משה מהווה יסוד חשוב בתוכנית יציאת ישראל ממצרים ובתהליך שחרורם והפיכתם לעם עצמאי. שני אישים אלו חיו רוב ימיהם במצרים. יוסף הורד בעל כורחו למצרים ובעקבותיו ירדה כל משפחתו הענפה ומשה עלה ממצרים והוביל אחריו את כל העם. במהלך הקורס נעסוק באירועים המתוארים בסוף ספר בראשית ואשר יוסף ניצב במרכזם. לאחר מכן, אם יוותר זמן, נעבור לאירועים הנמשכים ברצף אל ספר שמות, אירועים הסובבים סביב דמותו המרשימה של משה. ננסה לעמוד על הפן ההיסטורי של האירועים לצד הפן הספרותי וכן הפן הרעיוני-תיאולוגי.

הקורס יתמקד בעיקר בעלילות יוסף ובתהליך ירידת בני משפחתו למצרים. נברר את מעמדו של יוסף בקרב אחיו ואת מאבקי הכוח בתוך המשפחה. ננסה להבין מהו התהליך שעובר יוסף מילד מפונק ודחוי למנהיג -על אשר על פיו יישק דבר וכיצד דמותו ויחסיו עם משפחתו קובעים את גורל העם בשנים בהם שהו במצרים.

״לדבר אהבה״ – קריאה קרובה בספר ״שיח אהבה״ מאת רולאן בארת | אורן פרי-הר

יום א', 16:00-17:30, סמסטר ב'

ב-14 מפגשים נכיר מקרוב את אחת היצירות התיאורטיות והביקורתיות הייחודיות של המאה העשרים, שבוחנת את התכנים הנסתרים של האופן שבו אנחנו מבטאים אהבה בשפה. רולאן בארת, תיאורטיקן ספרות וחוקר תרבות צרפתי, מנסה לפרק את שפת האהבה מקלישאותיה, להבין אותה מחדש ולסייע לנו לקרוא בתשומת לב את המילים הנרגשות שאנו מבטאים, לעתים קרובות, בלי להבין אותן באמת. בפתיחת הקורס יוצג מבוא קצר לחשיבה סטרוקטורליסטית ולאופן הייחודי שבו בארת חוקר את התרבות, ובהמשכו נקרא קטעים מתוך הספר ונדון בהם. בשיעורים האחרונים נבחן את השפעתו של הספר על דויד גרוסמן, שכתב את ספריו המוקדמים ״עיין ערך אהבה״ ו״ספר הדקדוק הפנימי״, בהשפעת בארת, שספרו תורגם לעברית זמן קצר לפני הופעתם. למרות המרכיב התיאורטי הקיים בספר, מדובר ביצירה ייחודית שמשלבת תיאוריה ורגש, שתהיה לכם הזדמנות לרכוש כלים להתמודד איתה וליהנות ממנה.

מבוא למקרא | ד"ר דוד כהן צמח

יום  א'  16:00-17:30, קורס שנתי

הקורס עוסק בהתהוות ספרות המקרא על חטיבותיה (תורה, נביאים, כתובים)  וחלקיה (ספרים, מגילות, קבצים וכיו"ב). חיבור, חיתום והתקדשות ספרי המקרא (קנוניזציה). כמו כן, נדון ביסודות ביקורת המקרא; הגישה הביקורתית לעומת התפיסה המסורתית – מתחים ופערים וניסיונות לגשר על הפערים. נעיין בסוגים הספרותיים השונים במקרא : סיפור ,חוק, היסטוריוגרפיה, נבואה, שירה וחכמה, ונעמוד על אפיונים סגנוניים ורעיוניים של כל סוג ספרותי.

מגפת הקורונה כאירוע פוסט מודרני | אורן פרי הר

יום ג', 20:00-21:30, סמסטר א'

מתוקשב סינכורני

הקורס בפילוסופיה של האקוטאליה מהשנה שעברה חוזר עם פרספקטיבות חדשות, בתקווה שהמגפה כבר תהיה מאחורינו. נתמקד פחות בצדדים הרפואיים והכלכליים של המגיפה, ויותר בהצגתה כאירוע מכונן, או דווקא מערער, מבחינת היכולת שלנו להבין את המציאות. ננסה לבחון במבט לאחור את השפעת המגפה על הסביבה הפרטית שלנו, על הפוליטיקה, על יכולותינו לקיים קשרים חברתיים ועל תפישת מקומנו וזהותנו בעולם.   אף שניגע בקורס גם ביצירות ספרות הקשורות במגפה, כדי להתבונן מחדש בעולם ניעזר ביצירות ספרות כמו ״דקמרון״ של בוקצ׳יו, ״הדבר״ של אלבר קאמי ויצירותיו של סופר דור הביט ויליאם בורוז. בנוסף, ניעזר גם בהגות פוליטית מודרנית ופוסט-מודרנית ובחוקרי תרבות כמו קרל מרקס וקרל שמיט, רולאן בארת, ואחרים, בקורס שהוא כולו פוליטיקה-פואטית או פואטיקה-פוליטית. . באמצעות קריאה של קטעים קצרים מתוך מגוון של הוגים ומחברים, ננסה לגבש מבט מחודש על המשבר התרבותי שחוללה המגפה, לזהות סדקים שהיא יצרה או חשפה. בקורס ישולבו גם מאמרי עיתונות וראיונות עם הוגים, שהתפרסמו בזמן אמת . עבודת הסיום תהיה כתיבת מאמר עמדה קצר, שיציג באופן כללי את השקפתכם על האירוע, על בסיס החוויה האישית שלכם.

"דפדוף באלבום": על משפחה וזהות בספרות | בלהה בן-אליהו

יום ד' 8:30-10:00, קורס שנתי

"אני מאמין ששום אדם אינו הוא עצמו בלבד, שהוא כל אבותיו וכל הרקע שלו וכל הלב האנושי כולו, כשהם מכונסים בראש של סיכה".  ויליאם פוקנר.
"מתוך מעמקים שלא ידעתי בתוכי – עלה קול והקול אומר: אני, אני, אני, אני… ואף שדמה לקולו של אבי, לא היה זה קולו" יהושע קנז.
על מסע חייו של האדם מילדות ונעורים ועד לבגרות וזקנה, על הדרמה המרתקת של גיבוש הזהות האישית, על הדיאלוג המתמשך, הסמוי והגלוי, שמקיים האדם עם ההקשר המשפחתי שלו במהלך חייו – על כל אלה נקרא בשירים, בסיפורים וברומנים של לאה גולדברג, זלדה, יהודה עמיחי, דליה רביקוביץ', חיים נחמן ביאליק, ש"י עגנון, נורית זרחי, עמוס עוז, חיים באר, מאיר שלו, רונית מטלון, אגי משעול, פרנץ קפקא ואחרים. במהלך חייו – על כל אלה נקרא בשירים, בסיפורים וברומנים של לאה גולדברג, זלדה, יהודה עמיחי, דליה רביקוביץ', חיים נחמן ביאליק, ש"י עגנון, נורית זרחי, עמוס עוז, חיים באר, מאיר שלו, רונית מטלון, אגי משעול, פרנץ קפקא ואחרים.

לקרוא סיפור: עגנון וחברים | בלהה בן-אליהו

יום ד' 10:30-13:00 , קורס שנתי

נקרא ביצירותיו של ש"י עגנון – ענק ספרותי שרבים מגיבוריו והקורות אותם מותירים בקוראיו חותם ש"לא במהרה ישכח". קריאה זו היא בבת אחת דרישת שלום מן "העולם של אתמול" והזדמנות למפגש עם חיינו כאן היום. עגנון וחברים: במרכז הקורס יעמוד עיון ביצירתו של עגנון, אולם נזמן לעיוננו גם "חברים" – הקריאה ביצירותיו של עגנון תלווה מדי פעם בהשוואה ליצירתם של כותבים אחרים מן הספרות העברית והכללית  כמו: רבי נחמן מברסלב, פרנץ קפקא ואחרים.

ארון הספרים היהודי: דמות המחנך | ד"ר דרור בונדי

יום  ד' 10:30-13:00, סמסטר א'

מטרת הקורס היא יצירת היכרות ראשונית עם ארון הספרים היהודי. נטעם מספרי היסוד של היהדות, וננסה לקבל תחושת התמצאות כללית, בשילוב עם נגיעות עומק. כמחצית מהשיעורים יוקדשו למדפי הספרות ההלכתית וכמחצית – למדפי ספרות המחשבה. הספרים השונים יוצגו על פי סדר כרונולוגי, בשילוב עם הציר התמטי שיודגש ברוב השיעורים. השיעור יכלול זמן משמעותי ללימוד בחברותות של טקסטים מתוך הספרות הנבחנת.

גמרא למתחילים.ות | ד"ר דרור בונדי

יום ד' 10:30-13:00, סמסטר ב'

התלמוד הבבלי הוא הספר המשפיע ביותר על עיצובה של הזהות היהודית בתקופת הגלות, ולא ניתן להבין את הספרות היהודית לדורותיה בלעדיו. תכליתו של הקורס להעניק מיומנות יסוד לקריאת התלמוד הבבלי לכל מי שלא זכה להן במסגרת לימודי התיכון שלו. לאחר מספר מבואות, יוקדש עיקר הקורס לקריאה צמודה של פרק "אלו מציאות" שבמסכת בבא מציעא (שהמשניות שלו נכללות בתכנית הלימודים של מקצוע "תרבות ישראל"), העוסק בדיני השבת אבידה. באמצעות קריאה צמודה בפרק ומתודות למידה בית מדרשיות יתהברו המחלוקות הפילוסופיות והמשפטיות שמאחורי נושא הלכתי-חברתי זה.

דימויי גוף באמנות עכשווית | אתי אברג'יל    

יום ד', 10:30-13:00, סמסטר ב'

בקורס נעסוק בייצוגי גוף והבניית גוף באמנות העכשווית. נעסוק בנוכחות, פירוק והעדר של גוף במרחב ובחלל. באופנים השונים בהם הגוף מטופל בחוויה העכשווית אל מול מהלכים תעשייתיים דיגיטליים. נכיר תנועות של חזרה לטבע ולגוף. נתבונן בגוף כזירה ובגוף הזוכר. הקורס יכלול התנסויות ביצירה. לא נדרש יידע מוקדם.

סדנת יצירה באמנות | אתי אברג'יל

יום ד' 14:00-17:30, קורס שנתי

הסדנא לאמנות של כרם  מתנהלת כמסע  אישי וקבוצתי וכתהליך של לימוד, חקר עצמי והתנסות ביצירה והבעה אמנותית. בסדנא נלמדים יסודות ברישום ומיומנויות בסיס בציור וטכניקה מעורבת, דו ותלת ממדית. במקביל ללימוד רעיוני וקונצפטואלי של  תהליכי יצירה עכשוויים במרחב הגלובלי והמקומי. במקביל לתהליך הלימוד בכתה מתנהל מהלך אישי של עבודה אישית סובייקטיבית מודרכת, הנעשית בבית ומוגשת אחת לשלושה שבועות בכתה לצורך דיון וביקורת בונה. הסדנא מלווה במצגות וסרטי וידיאו, בסיורים בתערוכות. מתוך המהלכים המתמזגים הללו נבנית עבודה אישית המובילה לתערוכת גמר בסיום שנת הלימודים.

ייצוגים מוזיקליים של רב תרבותיות ישראלית | מירי בלושטיין

יום ד', 16:00-17:30, סמסטר א'

כשאנו מאזינים לשירים פופולריים בעברית מתגלה לנו תמונת נוף מוזיקלית מגוונת במיוחד. זה לצד זה נשמעים סלסולים בליווי גיטרה חשמלית, פיוטים על רקע צלילים אלקטרוניים; עברית מקראית לצד סלנג לצד מילים וביטויים משפות אחרות; עושר גדול במיוחד של מוטיבים מוזיקליים שמקורם במוזיקה הערבית, או במוזיקת כלייזמרים מזרח אירופית,  ומנגינות יווניות בביצוע הרכב רוק מערבי. ההיצע המוזיקלי העשיר ממנו מורכבת המוזיקה הישראלית, מהווה ייצוג צלילי של חברה רב תרבותית שנאספה מעולמות תרבות וממקומות שונים. לעיתים נבחין בניסיון ליצור כור היתוך מוזיקלי שמבקש ליצור ייצוג אחיד לחברה המגוונת, ולעיתים נראה שהייצוגים השונים מבקשים להיות מופרדים ולשמור על מקוריות וייחודיות. במהלך הקורס ננתח את המוזיקה הישראלית העכשווית תוך עמידה על ריבוי הייצוגים המוזיקליים בתוכה. נכיר את אבני היסוד של השיר הישראלי, ואת מגוון העושר הסגנוני שהתווסף אליהן במהלך השנים ושאחראי לחתימת הצליל המיוחדת של השירים הישראלים.

פתאום קם אדם? הלאומיות כתופעה היסטורית | ד"ר מיקי הוניג

יום ד' 16:00-17:30, סמסטר ב'

מטרת הקורס היא לדון בתופעת הלאומיות מתוך נקודת המבט ההיסטורית. במהלך הקורס נברר את הגישות השונות הרווחות בקרב היסטוריונים ביחס לתופעת הלאומיות, ונעסוק במופעים שונים של התופעה דרך עיסוק במקורות היסטוריים ראשוניים ומשניים. על בסיס העיון במקורות השונים נבקש לדון בשאלות מרכזיות הקשורות בהתפתחותה ובהשפעתה של הלאומיות על העולם המודרני, ונעלה את שאלת מעמדה של הלאומיות במציאות חיינו.

מועדון הסרט הזר | טלי זילברשטיין

יום ה', 16:00-19:30, 7 מפגשים לאורך השנה

הקורס כולל שבעה מפגשים המפוזרים לאורך השנה, בהם נצפה ונדון בסרטים מאפריקה ומהמזרח התיכון. נחווה את האופן בו יוצרים ויוצרות ממדינות אפריקה והמזרח התיכון מציגים את עולמם ותרבותם, נשאל מהו הייחוד של קולנוע מקומי מאזורים אלה, נפגוש דמויות ואורחות חיים פחות מוכרים לנו – למרות קרבתם הגיאוגרפית – ונעשיר את היכרותנו עימם.
בכל מפגש יוקרן סרט באורך מלא, ובמידת האפשר קטעי סרטים רלבנטיים נוספים.
שימו לב: ייתכן שחלק מהסרטים ילוּווּ בתרגום לאנגלית בלבד.

אנתרופוסופיה שנה ב' – גיא פז

יום ב', 11:45-13:30, קורס שנתי

שיעורי האנתרופוסופיה עוסקים בחקר ישות האדם מנקודת מבט אנתרופוסופית באופן הכרתי ואמנותי. שיעור האנתרופוסופיה יעסוק ביסודות הפילוסופיים של הכרת האדם כישות חופשית היכולה לפעול בעולם מתוך הכרה מלאה וחוויית אחדות עם העולם, ובהתפתחות ההיסטורית של תודעה זו דרך תקופות ותרבויות שונות. הקורס נותן בסיס עבור המורה בכדי ליצור מודעות ותשומת לב ליצירת הקשר עם התלמידים בזמן שיעור.

אמנויות בחינוך ולדורף –

יום ב', 14:00-15:45, קורס שנתי.

במהלך השנה יתקיימו במשבצת זו שלושה קורסים אמנותיים שונים.

ציור עם תרצה אמן – 7 מפגשים.

דיבור ודרמה עם אסתר נפתלי – כ-15 מפגשים (השיעור בשיתוף עם מסלול ולדורף במכללת דוד ילין. הצטרפות תלמידים חדשים על בסיס מקום פנוי)

פיסול עם איילת אבקביץ' – 7 מפגשים.

[/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][fusion_separator style_type="single solid" top_margin="" bottom_margin="" sep_color="#19745d" border_size="" icon="" icon_circle="" icon_circle_color="" width="80%" alignment="center" class="" id="" /][fusion_text][/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]